Suplimentele nutritive sunt importante in sustinerea efortului in sala de fitness. Asa cum este normal, un spotiv care depune un efort superior are nevoie de suplimente alimentare, ca sa faca fata. De exemplu, un culturist profesionist ar trebui sa consume 3-4 kg de carne pe zi ca sa satisfaca necesarul de proteine, ... ceea ce nu se poate, asa ca acesta va apela la concentratele proteice si la aminiacizi. De fapt in sala de forta, din cauza exerctiilor cu greutati mai, apare un stres muscular deosebit ce are ca rezultat ruperea microfibrelor musculare. Aceasta ar fi zona catabolica a metabolismului muscular. Apoi, acasa, in perioada anabolica si in prezenta factorilor anabolizanti (proteine, carbohidrati, somn, etc), musculatura se vindeca iar rupturile se sudeaza la loc. In acea zona de sudura apare de fapt cresterea musculara. La extrema cealalta, daca sportivul are un antrenament foarte bun la sala dar nu se hraneste corespunzator, musculatura nu va creste ci se va micsora. Practic muschiul se va hrani .. din sine. Ideal este sa pastram un metabolism ridicat, adica sa facem efort fizic mare si sa ne alimentam cum trebuie. Aminoacizii sunt ceea ce rezulta din sinteza proteinelor si ajuta la constructia tesutului muscular. Enumeram cativa, foarte importantanti in culturism: creatina, glutamina, lizina, taurina, arginina si altii. In cazul in care nu facem efort fizic, este evident ca un surplus de proteina nu va fi utilizat de organism asa ca, nu este recomandata utilizarea suplimentelor proteice de catre sedentari. Este insa viabil consumul de suplimente speciale pentru slabit, unele dintre aceste functionand oarecum satisfacator si in absenta sportului sau la un grad moderat de activitate fizica. Inainte de a apela la suplimentele nutritive va recomandam sa cereti sfatul unui nutritionist, eventual specializat in nutritia sportiva.
Articol oferit de: www.superset.ro
suplimente nutritive fitness
SUPLIMENTELE NUTRITIVE IN CULTURISM